Tilaus -ja sopimusehdot

Yleistä

Tampereen Sähkön verkkokauppa on Tampereen Sähkö Oy:n  ylläpitämä kauppapaikka. Verkkokaupastamme voivat yksityiset ja yritykset-jäljempänä asiakkaat-hankkia valaisimia ja tarvikkeita. Tampereen Sähkön verkkokauppa – jäjempänä verkkokauppa toimittaa tuotteet vain postimyyntinä omasta- tai yhteistyökumppanin varastosta. Toimitamme tilaukset vain manner-Suomeen.

Ehtojen toissijaisuus

Alla luetellut ehdot eivät vähennä asiakkaallemme lain pakottavien säännösten mukaan kuuluvia oikeuksia (esim. kuluttajansuojalaki), Tampereen Sähkö Oy:n verkkokauppa  ei luovu mistään omista oikeuksistaan tämän tekstin perusteella.

1. Yleiset sopimusehdot

1. Tuotteiden toimitusalue on manner- Suomi.

2. Verkkokauppa  pidättää oikeuden muuttaa sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Uusiin tilauksiin sovelletaan aina kulloinkin voimassa olevia sopimusehtoja. Poikkeuksena laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

3. Verkkokaupan ylläpitämä asiakasrekisteri on luottamuksellinen. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

4. Verkkokauppa  sitoutuu noudattamaan voimassa olevia Suomen ja Euroopan Unionin määrittelemiä kuluttajakauppaan ja etämyyntiin liittyviä lakeja.

5. Verkkokaupan vastuu tuotteiden toimittamisessa ilmenneistä ongelmista tai  tuotteiden huonosta saatavuudesta rajoittuu aina kaupan purkuun ja maksettujen rahojen palauttamiseen. Verkkokauppa varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

6. Asiakas on velvollinen tutustumaan käyttöohjeisiin ennen kokoamista, asentamista ja käyttöönottoa. Asiakas vastaa itse myytävien tuotteiden asennusta säätelevien asetusten ja lakien noudattamisesta sekä sitoutuu noudattamaan tuotteiden  käyttö- ja asennusohjeita. Verkkokauppa  ei ota vastuuta  myymiensä tuotteiden varomattoman tai väärän käytön aiheuttamista seurauksista.

 Huom: Ennen ostopäätöstä asiakkaan on selvitettävä tuotetiedoista tuotteen soveltuvuus asiakkaan tarkoitukseen.

7. Tilaajan on oltava vähintään 18 -vuotias.

8. Verkkokauppa  myy tuotteita kuluttajille sekä yrityksille.

 

2. Hinnat ja tuotteet

1. Tuotteiden hinnat ovat kokonaishintoja sisältäen arvonlisäveron.

2. Toimituskulut ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

3. Hinnat: Verkkokauppa  huolehtii että hintatiedot ovat oikein.

4. Jos haluttua tuotetta ei olekaan saatavilla kun tuote on jo tilattu (esim. tuotanto lopetettu) verkkokauppa  ilmoittaa asiasta asiakkaalle. Asiakas voi  tällöin vaihtaa tuotteen  tai perua tilauksen.
Jos toimititus viivästyy aiemmin ilmoitetusta,  kuluttaja voi vaihtoehtoisesti joko hyväksyä viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai peruuttaa tilauksen.

5. Viivästykset toimituksessa: mikäli tuotteen toimitusaika on olennaisesti pidempi kuin tuotteessa mainittu toimitusaika, verkkokauppa  ilmoittaa tästä asiakkaalle.

6. Asiakaspalautukset ovat maksullisia.

 

3. Tilaaminen ja tilauksen peruminen

1. Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa. Tämä ei vaadi rekisteröitymistä. Kuluttaja-asiakkaalta vaaditaan vähintään nimen, toimitusosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen luovuttamista. Yritysasiakkailta vaaditaan yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä yrityksen y-tunnus ja toimitusosoite.

Yhteydenpitovälineinä toimii sähköposti ja puhelin, joita asiaakkaan kuuluu seurata.

2. Tavanomainen toimitusaika tuotteille on 10-14vrk. Loma-ajat ja juhlapyhät saattavat aiheuttaa viivästystä toimitusaikoihin.

3. Verkkosivuilla ilmoitetut toimitusaika-arviot on tehty toimittajien antamien tietojen perusteella. Verkkokauppa pyrkii ilmoittamaan mahdollisista toimitusaika muutoksista.

4. Jos kaupan kohteena on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu, valmistettu tai muokattu tuote, peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, kuitenkin vähintään käsittelykulut 30 euroa.

5. Verkkokauppa ei ole velvollinen maksamaan vahingonkorvausta, jos viivästys johtuu vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista esteistä (esim. lakko, tavarantoimittajista riippuvat syyt).

 

4. Toimitus ja maksaminen

1. Varastolta lähtevät valmiit tilaukset lähetetään kuljetukseen keskimäärin 2-4 työpäivän käsittelyajalla.  Työpäiviä eivät ole viikoloput, pyhäpäivät eivätkä loma-ajat. Kuljetusaika on kotimaassa yleensä 2-4 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossa ja varattuina tilaukseen ja tuotteet on maksettu.

2. Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Toimituskulu on verkkokauppatilausten Matkahuollon noutopaketeissa  asiakkaalle vain 8,50€ / tilaus.

Noutopaketteja ovat Lähellä Paketti ja Bussipaketti.

Nouto Siwasta tai Valintatalosta = Lähellä Paketti

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuoltoon, Siwaan, Valintataloon tai Euromarketiin. Saat

tekstiviestin ilmoittamaasi matkapuhelimeen heti, kun tilaus on noudettavissa. Anna osoite tilaajan tietoihin, jotta voit valita haluamasi noutopisteen.

Siwan, Valintatalon ja Euromarkettiin tulevien tilausten koko ei saa ylittää 30kg.

 

Nouto Matkahuollosta= Bussipaketti

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuoltoon. Saat tekstiviestin ilmoittamaasi matkapuhelimeen heti, kun tilaus on noudettavissa. Anna osoite tilaajan tietoihin, jotta voit valita haluamasi noutopisteen.

 

TAI

Halutessasi voit valita myös Jakopaketin, jolloin tilaus toimitetaan kotiisi.  Jakopaketin hinta on  16,50€/tilaus

Toimitus kotiovellesi =Jakopaketti

Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin. Pakettien kuljettaja ottaa yhteyttä ilmoittamaanne matkapuhelinnumeroon ja sopii teille sopivasta toimitusajankohdasta.

Noutaessasi pakettia, TARKISTA, että se ei ole vaurioitunut kuljetuksessa. Mikäli pakkaus on vaurioitunut, todennuta vaurio HETI Matkahuollon virkailijalla ja sitten ota meihin yhteyttä.  Matkahuolto vaatii kuljetusvaurioista raportoitavan viimeistään viikon sisällä paketin noutamisesta, mukana raportoitaessa oltava alkuperäinen pakkaus kaikkine materiaaleineen.

 

3. Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään  maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

3.1 Jousto maksaminen

 

Jousto on kotimainen palvelu, jolla asiakas rahoittaa nettiostoksensa nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustoa voi saada 20-2000 euron ostoksiin. Laskun asiakas saa halutessaan myös sähköpostiin. Hakiessaan Joustoa asiakas tunnistautuu ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täyttää lomakkeelle tietonsa. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä hän saa heti. Tämän jälkeen asiakas palautuu verkkokauppaan takaisin ja tilaus on käsitelty.

 

Kun asiakas maksaa Joustolla ja valitsee maksutavaksi Jousto Laskun, hän saa maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutuspalkkio 4,90 €/lasku. Kertaostos verkkokaupassa Jousto Laskulla on maksimissaan 1000 €.

 

Asiakas voi maksaa myös erissä Jousto Osamaksulla 1-12 kuukauden takaisinmaksuajalla. Laskutuspalkkio on 4,90 €/lasku ja kuukausittainen nimelliskorko 2,42 %. Kertaostos verkkokaupassa Jousto Osamaksulla on maksimissaan 2000 €.

 

Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä.

 

Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

 

Tuotteet ovat Tampereen Sähkö Oy:n omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaan maksettu.

5. Palautusoikeus ja palauttaminen

1. Verkkokaupasta ostetuille tuotteille myönnetään kuluttajakauppasuhteissa 14 vuorokauden palautusoikeus  alkaen paketin noutopäivästä. Asiakaspalautus on maksullinen=alkuperäisen toimitustavan toimituskulu.

Tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäisessä pakkauksessaan ja myyntikelpoinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa varovaisuutta noudattaen, tuote ja pakkaus tulee siis olla jälleenmyyntikuntoisia, että palautus onnistuu.  Tuotteista ei saa poistaa suojamuoveja ennen käyttöönottoa. Tuotteisiin saa tutustua kuten vastaavassa alan myymälässä ja asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen siältöön. Ennen ostopäätöstä asiakkaan on selvitettävä tuotetiedoista tuotteen soveltuvuus asiakkaan tarkoitukseen.

HUOM:  AINA ennen tuotteen palauttamista, ole ystävällinen ja ota meihin yhteyttä, annamme PALAUTUSKOODIN

valaisinliike@tampereensahko.fi, otsikkokenttään PALAUTUS  ja odota vastaustamme. Ilmoita tilaustiedot, yhteyshenkilö, kyseessä oleva tuote ja tilinumero minne mahdollinen palautus suoritetaan. Meiltä otetaan Teihin yhteyttä.

Palautus tapahtuu aina Matkahuollon toimipisteen kautta

Muistathan, että palvelemme ainoastaan arkisin ja pyrimme vastaamaan viestiisi mahdollisimman nopeasti.

2. Jos kuluttaja palauttaa tilaamansa tuotteen, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä PALAUTUSKOODILLA ja viimeistään 14 päivän kuluttua palauttamisilmoituksen tekemisestä. Tuotteen noutamatta jättäminen eivät riitä kaupan peruuttamiseksi. Palauttamisilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja tavara pitää palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Asiakaspalautus on maksullinen. Tampereen Sähkö Oy pidättää itsellään alkuperäisen toimituskulun. Asiakkaan antamalle tilille suoritetaan palautettujen tuotteiden hinnat. Asiakkaan suorittamaa toimituskulua emme palauta. Suoritusten palauttaminen asiakkaalle tehdään välittömästi, kun palautettu tilaus on tarkistettu ja hyväksytty jälleenmyyntiin.
3. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu palautettaessa. Palautuksessa käytettävä alkuperäistä pakkaustapaa, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen. Palautettavan tuotteen mukaan on liitettävä aina kopio kuitista tai tilausvahvistus ja oikein täytetty palautuslomake tai vapaamuotoinen asiakirja, josta ilmenee asiakkaan yhteystiedot ja tilinumero.

Toimitukset/palautukset tapahtuvat Matkahuollon kautta asiakkaan tilaushetkellä tekemän valinnan mukaisesti. Voimassa olevat maksu- ja toimitustavat löytyvät aina ostoskorisivulta. Asiakaspalautus tehdään aina samasta pisteestä samalla toimitustavalla kuin alkuperäinen tilaus

4. Tampereen Sähkö  Oy :n verkkokauppa ei lunasta vaihdettavia/palautettavia tuotteita muun vastaavan toisen kuljetuksen kautta, lähetykset pitää tapahtua paketin alkuperäisen toimitustavan mukaan. HUOM. Asiakkaan kotoa noutaminen  tai  ns. ylisuuren paketin palautus esim. rahtina ja muut poikkeukselliset palautusmuodot eivät kuulu palauksen piiriin.

5. Tampereen Sähkö  Oy :n verkkokauppa fi pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Tampereen Sähkö  Oy :n verkkokaupan käsittelykulut  30 euroa sekä palautuksesta aiheutuvat lähetyskulut.

6. Tampereen Sähkö  Oy :n verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti tai sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta kuljetuksessa. Mahdollisesta asiakkaan virheellisestä käsittelystä aiheutuneet vahingot tai kustannukset peritään asiakkaalta.

7. Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita eikä elinkeinonharjoittaja-asiakkaita. Yrityksen nimissä tehty kauppa luetaan yritysasiakkuudeksi ja siten sitovaksi.

8. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Asiakkaan kannattaa  pyytää palautustoimipaikasta kuitti asiakaspalautuksesta ja säilyttää tämä tosite epäselvyyksien välttämiseksi.

 

6. Reklamaatio

1. Asiakkaan reklamoidessa tuotteesta on osoitettava kuitti /ostotodistus, jolla asiakas todistaa tuotteen olevan ostettu Tampereen Sähkö  Oy :n verkkokaupasta sekä lisäksi lähettää kuva reklamoidusta  tuotteesta ja selvitys tuotteessa olevasta virheestä.

2. Tampereen Sähkö  Oy :n verkkokauppa käsittelee ainoastaan kirjallisen reklamaation, joka voidaan lähettää sähköpostiin verkkokauppa@tampereensahko.fi

3. Asiakkaan tulee tarkistaa tuote heti sen saatuaan, sillä jos tuote on vioittunut, voi Tampereen Sähkö  Oy :n verkkokauppa pikaisesti  ryhtyä tarviitaviin toimenpiteisiin, jotta asia saadaan hoidettua. Tällaisissa tilanteissa pyydämme asiakasta ottamaan välittömästi yhteyttä sähköpostitse verkkokauppa@tampereensahko.fi

4. Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen, joten Tampereen Sähkö  Oy :n verkkokauppa ei korvaa asiakkaan asiamieskuluja.

 

7. Takuu

Tampereen Sähkö Oy :n verkkokaupan tuotteilla on maahantuojan myöntämä vähintään yhden vuoden takuu ostopäivästä, valaisimen mukana tulleita tehtaan ensipolttimoja takuu ei koske. Kaikilla myymillämme Led-valaisimilla on kahden vuoden takuu. Jokainen takuu katsotaan tapauskohtaisesti  ja siten ratkaistaan; voidaanko tuote korjata, korvataanko hajonnut osa vai vaihdetaanko tuote  uuteen.

Asiakkaan tulee aina takuuasioissa ottaa etukäteen yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@tampereensahko.fi

  1. Yrittäjä-asiakas

Tilaaminen ja toimitus käy aina nopeimmin, kun suorittaa maksun tilauksen yhteydessä, mutta mikäli haluaisitte tilauksenne laskulla tai ennakkolaskulla, ota yhteyttä valaisinliike@tampereensahko.fi

Laskutus-vaihtoehdossa teemme luottotietotarkastuksen ennen tilauksen lähettämistä, laskutuslisä on 5,00€. Täytäthän  yhteydenotossa kaikki tarvittavat tiedot yrityksestänne, tilaajasta, yhteystiedoista sekä mahdollisesta tilauksesta. Olemme teihin pikimmiten yhteydessä.

 

Lue myös rekisteriseloste.